Pergi Untuk Remedy Asli - Pergi Untuk Dandelion

Pergi Untuk Remedy Asli - Pergi Untuk Dandelion

Ubat-ubat herba 100% semulajadi dan mereka kurang mungkin menyebabkan kesan sampingan berbanding dengan ubat-ubatan moden. Di samping itu, mereka juga terbukti berkesan walaupun ia mengambil masa. Mengambil herba tunggal hanya akan melegakan penyakit atau penyakit yang anda perlu tetapi juga ia akan mempunyai faedah lain untuk badan anda. Mari kita Dandelion sebagai contoh.

Dandelion adalah tumbuhan dengan daun rata dan cerah, bunga kuning. Ia bertukar menjadi jam dandelion apabila ia matang. Jam Dandelion merebak spora Dandelion atas angin. Pada kira-kira 1373, ia telah digunakan sebagai ubat herba dan penggunaannya pertama kali didokumentasikan. Dandelion adalah tinggi dalam Vitamin C dan ia telah membuat makanan penting untuk peneroka, krew kapal, tentera bimbang untuk mengelakkan skurvi, penyakit yang dibawa oleh kekurangan Vitamin C.

Ia adalah satu pengganda yang luar biasa dan ia telah menjadi popular kerana nilai perubatannya. Ia telah menjadi ubat herba yang paling biasa, mudah dan menguntungkan. Ia telah digunakan selama berabad-abad oleh ubat Cina adat. Ia adalah untuk detoksifikasi hati dan diuretik semulajadi untuk mengurangkan keradangan. Ia mengandungi kalium dan ia boleh menormalkan gula dalam darah. Tidak seperti diuretik komersial lain, dandelion tidak mengakibatkan kekurangan kalium kerana ia sangat kaya dengan kalium. Ia dianggap diuretik selamat sesuai untuk pelbagai terutamanya kanak-kanak.

Dandelion adalah herba ringan yang boleh digunakan dengan kerap. Ia akan menyerang radikal menjengkelkan percuma terapung di dalam aliran darah anda kerana ia adalah antioksidan dan sumber kelas pertama Vitamin C. Ia juga akan menjadikan kulit anda sihat dengan membuat anda kelihatan lebih muda. Ia terkenal dengan sifat diuretik kerana keupayaannya untuk meningkatkan bahan buangan di dalam air kencing itu. Orang yang mempunyai dapat mengambil ini sebagai makanan tambahan mereka memberi keterangan bahawa ia telah merangsang sistem penghadaman dan meningkatkan selera makan mereka. Ia juga merupakan pembersih hati yang berkesan. Ia adalah sumber nutrien dan perangsang ringan untuk usus dan saluran kencing.

Sebagai perkara fakta, ia mengandungi lebih nutrien daripada Bayam. Nampaknya biasa dalam salad dan sup masakan Eropah. Dandelion & Burdock, minuman popular di UK masih boleh didapati di pasar raya. Dandelion boleh dibuat ke dalam minuman yang lembut. Ia mempunyai tambahan beberapa perisa Citrus.

Selain daripada mengambil Dandelion di minum anggur atau minuman yang lembut atau dalam salad, anda juga boleh merasa dalam pelbagai bentuk seperti pil dan kapsul.

Langkah berjaga-jaga:

Dandelion dianggap selamat tetapi ia juga boleh menyebabkan beberapa kesan sampingan. Sesetengah orang mungkin mengalami tindak balas alergi dan ada yang mungkin mempunyai sakit mulut. Anda harus mengelak daripada dandelion jika anda mempunyai alahan dalam kekwa, ragweed, chamomile, marigold, daisies atau iodin. Jika anda memohon topically, ia boleh merengsakan kulit anda. Dapatkan nasihat doktor anda untuk maklumat lanjut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar