Common Cold Pemulihan Home

Common Cold Pemulihan Home

Apa yang kita panggil selesema biasa sebenarnya adalah salah satu daripada beberapa virus, biasanya rhinoviruses. Itulah sebabnya kita tidak mempunyai imuniti selepas mendapat satu pertama kami. Seperti selesema, virus ini boleh berubah dan memberi kita satu pusingan baru kesengsaraan dalam format baru mereka.

Ubat rumah untuk selsema telah mungkin mula dibangunkan pada prasejarah. Persediaan herba telah diturunkan sepanjang sejarah kita. Sebahagian daripada mereka bekerja, yang lain tidak membantu banyak. Berikut adalah beberapa yang perlu mempunyai nilai praktikal untuk anda jika anda mempunyai selesema.

Catnip: Ia tidak mempunyai kuasa ajaib untuk menghilangkan virus anda, tetapi ia boleh membantu anda berehat. Malah, ini adalah umumnya selamat untuk kanak-kanak enam tahun ke atas. Ini boleh menjadi satu rahmat kepada ibu bapa, dan memberi kelegaan kepada pesakit sejuk.

Cherry Bark: Jika sejuk anda datang dengan batuk, ini boleh menjadi berguna. Jangan gunakan jumlah yang besar dan semak dengan pakar kanak-kanak sebelum ia diberikan kepada kanak-kanak. Ia mengandungi sejumlah kecil sianida, yang boleh menghalang refleks batuk. Sebagai cyanide boleh membawa maut dalam jumlah yang besar, gunakan banyak berhati-hati dengan ubat rumah ini.

Eucalyptus: Jika sianida membimbangkan anda, ini adalah pilihan yang lebih baik untuk batuk. Ia juga membuka bernafas petikan, yang berguna jika ia sejuk kepala. Kanak-kanak dua tahun ke bawah tidak perlu menggunakan atau sekitar sesiapa sahaja yang menggunakan kayu putih. Kanak-kanak enam tahun dan ke bawah tidak perlu menggunakan apa-apa yang mengandungi makanan tambahan itu.

Gargles: Beberapa ubat yang berbeza melibatkan gargling. Satu campuran air suam dengan garam sedikit adalah baik, walaupun anda perlu berhati-hati untuk tidak menelan apa-apa. Listerine mungkin satu lagi pilihan yang baik.

Madu dan Lemon: Sebagai seorang anak, ini adalah kegemaran saya batuk dan ubat sakit tekak. Ia boleh digunakan seperti yang diperlukan dan rasanya yang cukup baik. Campurkan bahagian yang sama bagi kedua-dua bahan-bahan, dan mengambil dengan sudu seperti yang diperlukan. Madu tidak boleh diberikan kepada kanak-kanak di bawah dua.

Lavender: Ini merupakan satu lagi soother herba. Ia boleh digunakan sebagai aromaterapi, ditambah kepada air untuk kain lembap pada dahi dan diminum sebagai teh. Ia perlahan-lahan santai dalam kedua-dua bau, sentuh dan untuk minda.

Peppermint: bau boleh membantu saluran hidung terbuka dan jika sakit perut yang terlibat, ia boleh membantu menyelesaikannya. Minyak ini tidak boleh digunakan di sekitar kanak-kanak di bawah dua, kerana ia boleh menyebabkan masalah pernafasan yang serius.

Stim: Pancuran mandian air panas adalah membantu, tetapi menggunakan cuka dan air adalah lebih baik. Letakkan cawan suku cuka (apple cider adalah yang terbaik) ke dalam secawan air. Masak hingga mendidih dan bernafas dalam stim. Ia berbau dahsyat, tetapi ia boleh membantu membuka lorong-lorong mereka.

Selsema boleh berlaku bila-bila masa tahun ini. Ubat-ubatan ini boleh membantu anda kekal selesa apabila anda menangkap satu. Ia memang satu idea yang baik untuk berbincang dengan doktor anda sebelum menggunakan ubat herba baru. Dengan cara itu, anda boleh mengelakkan interaksi berbahaya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar