Bagaimana Ayurveda Pemulihan dan Perubahan Gaya Hidup dramatik Boleh Meningkatkan Kesihatan Anda

Bagaimana Ayurveda Pemulihan dan Perubahan Gaya Hidup dramatik Boleh Meningkatkan Kesihatan Anda

Bagaimana Ayurveda ubat dan perubahan gaya hidup boleh secara mendadak meningkatkan kesihatan anda

Ubat Ayurveda menjadi sebahagian daripada penyelesaian yang seorang doktor Ayurveda akan menawarkan pelanggan selepas perundingan. Walau bagaimanapun, modaliti penyembuhan ini yang berasal dari India lebih daripada lima ribu tahun yang lalu pergi lebih jauh daripada merawat gejala-gejala yang hadir sendiri. Ia adalah satu sistem minda, badan yang lengkap yang memberi tumpuan kepada orang-galanya dan apa yang boleh menjadi punca kepada penyakit individu.

Dalam masyarakat barat kami, kami telah menjadi digunakan untuk mencari "peluru perak" yang akan ajaib membuatkan kita tanpa apa-apa hal kerana mengambil tanggungjawab bagi kesihatan kita sendiri. Lagipun, jika tiada kemalangan, kita tidak tiba-tiba membangunkan arthritis atau penyakit jantung kronik dalam sekelip mata. Malangnya dalam budaya kita doktor kami tidak mempunyai masa untuk berunding mendalam yang akan membolehkan mereka untuk meneroka keadaan pesakit sepenuhnya. Kadang-kadang pesakit hanya mahu seseorang untuk bercakap dengan. Saya ingat apabila saya masih muda doktor keluarga kami tahu semua ahli-ahli keluarga dan jika mana-mana kita jatuh sakit ia bukan luar biasa bagi beliau untuk datang bulat dan melihat bagaimana ibu telah mengatasi.

Perundingan awal dengan pengamal Ayurveda akan mengambil masa kira-kira 45 minit hingga satu jam, meneroka semua aspek kehidupan pelanggan, dari asuhan keluarga, rutin harian mereka dan gaya hidup, tekanan dan diet untuk nama tetapi beberapa. Ayurveda mengakui bahawa setiap individu mempunyai yang sangat unik make-up dan perlu dirawat dengan sewajarnya. Di India purba dan China individu yang dibayar doktor untuk menjaga mereka dengan baik, jika mereka mendapat rawatan sakit adalah percuma. Bagaimana berbeza masyarakat kita akan menjadi jika itu berlaku sekarang.

Negeri kita fikiran boleh menjejaskan kesihatan kita begitu banyak dan pembunuh terbesar dalam masyarakat barat kami adalah tekanan, yang boleh menyumbang kepada lebih 80% daripada penyakit. Kami semua terlalu bersedia untuk berharap bahawa tablet tekanan anti-depresan atau darah akan membantu kita, apabila dalam banyak keadaan apa yang harus kita lakukan adalah membuat perubahan gaya hidup dan pengambilan makanan. Ayurevda akan sentiasa melihat makanan yang perubatan pertama anda, ada gunanya dalam menetapkan sesuatu kecuali anda akan membuat beberapa perubahan untuk membantu dalam proses penyembuhan. Kebanyakan ubat Ayurveda adalah berasaskan herba semulajadi yang telah digunakan untuk beribu-ribu tahun, dan sesuatu yang mudah seperti kunyit kini diiktiraf sebagai mempunyai ciri-ciri anti-radang dan anti-kanser. Kadang-kadang kelonggaran yang mendalam, atau urutan yang mungkin ditetapkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar