Peluh ketiak berlebihan - Dengan mengambil melihat dengan lebih dekat

Peluh ketiak berlebihan - Dengan mengambil melihat dengan lebih dekat

Dengan panas matahari musim panas membawa ke atas rakyat bawahan Bumi, mereka mula peluh. Tetapi ada orang jiwa-jiwa malang yang mengalami kes berlebihan berpeluh. Keadaan ini sebenarnya dikenali dalam bidang perubatan sebagai hiperhidrosis. Di Amerika Syarikat sahaja, kira-kira 3% daripada keseluruhan penduduk mengalami keadaan perubatan ini.

Berpeluh adalah satu proses normal badan untuk membantu menghapuskan toksin, kekotoran dan bahan buangan metabolisme dari badan. Peluh terdiri daripada garam dan air itulah sebabnya ia tidak berbau dan tidak berwarna. Tetapi mengapa ada kadang-kadang bau busuk yang mengiringi ia? Inilah yang berlaku apabila peluh dirembeskan oleh badan bercampur dengan bakteria yang dijumpai di permukaan kulit. Tetapi tidak semua masa yang ada bau badan. Kebanyakan masa, dengan peluh ketiak berlebihan, berpeluh hanya masalah. Tidak lebih.

Terdapat pelbagai cara untuk mengawal peluh ketiak berlebihan. Beberapa cara ini, anda boleh melakukannya tanpa perlu membayar sekian banyak atau tanpa meniup fikiran anda. Rawatan mudah penyelesaian untuk membetulkan ini termasuk mengambil mandi setiap hari dan memohon anti-perspirant. Ini hanya asas-asas untuk meningkatkan kebersihan diri, tetapi ada kalanya mereka yang paling diabaikan. Ia agak penting bahawa anda membersihkan badan anda, terutamanya kawasan ketiak anda dengan mengambil mandi biasa. Sekiranya ia sekali atau dua kali sehari, hanya selagi anda membasuh ketiak anda dengan betul dengan sabun yang lembut, bilas dengan air dan kering sepenuhnya.

Selepas mandi, anda perlu memohon deodoran anti-perspirant untuk menjaga peluh di teluk. Pilih anti perspirant-dengan klorida peratusan aluminium pada 20, mungkin juga lebih tinggi daripada itu. Sebatian kimia bertindak dengan menghalang peluh yang dihasilkan oleh badan untuk memecahkan permukaan kulit. Tetapi anda perlu sentiasa ingat bahawa terlalu banyak bahan kimia ini boleh memberi kesan kepada tubuh dalam cara yang boleh memudaratkan. Beberapa kajian menunjukkan terlalu banyak aluminium klorida boleh menyebabkan kanser payudara.

Satu lagi cara yang popular untuk menghentikan atau menghalang peluh ketiak berlebihan adalah melalui suntikan Botox. Ia adalah apa yang orang memilih untuk mendapatkan sekarang kerana ia adalah cepat bertindak dan anda boleh melihat keputusan serta-merta. Walaupun dalam jangka masa panjang, kesan hilang. Satu halangan lain untuk mempunyai suntikan Botox adalah anda perlu membuat temujanji untuk sesi lain sama ada setiap enam bulan. Selepas menerima suntikan, kawasan itu akan berasa kebas untuk satu atau dua hari. Tetapi sensasi akan kembali selepas hari-hari.

Jika semua gagal, sentiasa ada pilihan untuk pergi melalui prosedur pembedahan. Pembedahan dilakukan adalah prosedur pembedahan ETS. Apa yang dilakukan adalah terdapat endoskop dimasukkan dalam insisi kecil dan suatu rantai saraf terletak. Rangkaian saraf kemudian diapit atau dipotong, bergantung kepada pilihan pelanggan. Jika anda mahu sesuatu yang boleh balik, kemudian pengapit dilakukan, tetapi jika anda mahu keputusan untuk menjadi tidak boleh diubah dan kekal, maka kaedah yang dilakukan dengan cara memotong saraf adalah lebih baik. Ingin tahu mengenai topik ini dan gejala? Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai peluh ketiak berlebihan, sila layari laman web saya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar