Pangkal paha Berpeluh - Memahami Keadaan

Pangkal paha Berpeluh - Memahami Keadaan

Peluh berlebihan, terutamanya jika ia adalah pangkal paha berpeluh, benar-benar boleh menjadi keadaan yang sangat memalukan untuk berada di dalam. Itulah sebabnya jika anda salah seorang daripada mereka yang berjuta-juta orang di seluruh dunia wah mengalami malady sosial seperti semula, maka ia adalah high0time yang anda boleh mendapatkan rawatan perubatan daripada doktor anda. Jika tidak, menyelesaikan pertama bagi ubat semula jadi yang boleh anda lakukan dengan penyelidikan di Internet. Berikut adalah beberapa petua mengenai bagaimana anda berkesan boleh menguruskan berpeluh pangkal paha anda untuk mengemudi kamu daripada embarrassments sosial mungkin.

Pertama sekali, tahu punca-punca peluh berlebihan anda di pangkal paha. Mengesahkan sama ada ia adalah sesuatu yang turun-temurun dalam kes anda, kerana peluh berlebihan atau keadaan hiperhidrosis telah didapati menjadi satu keadaan perubatan yang sangat banyak dicetuskan oleh kecenderungan genetik seseorang.

Seterusnya, semak jika anda kerap diserang kebimbangan, atau jika anda menjadi terlalu tertekan dengan set anda aktiviti harian. Faktor emosi seperti kebimbangan, tekanan dan membimbangkan sebenarnya didapati mencetuskan kelenjar peluh seseorang menjadi hiperaktif dan oleh itu, merangsang penghasilan lebih banyak peluh atau peluh orang itu; dengan itu, berpeluh yang berlebihan.

Untuk memastikan bahawa anda secara berkesan akan merawat berpeluh pangkal paha anda, mulakan dengan menjaga bahagian sulit anda bersih dan sejuk pada setiap masa. Jadikan ia satu titik untuk memakai hanya seluar dalam kapas buatan dan pakaian yang akan membolehkan bahagian-bahagian badan anda, terutamanya bahagian sulit anda, untuk bernafas dengan bebas.

Juga, pastikan bahawa anda menyimpan tempat kering pangkal paha anda pada setiap masa. Mengambil mandi sejuk kemudian hanya keringkan kawasan pangkal paha, semasa memohon beberapa serbuk talkum di atasnya. Serbuk digunakan akan menjadi salah satu untuk menyerap peluh anda mungkin berpeluh di kemudian hari di siang hari.

Apa yang lebih, anda juga boleh menggunakan antiperspirant yang akhirnya menghapuskan masalah anda peluh berlebihan di pangkal paha. Jika anda telah membeli dan menggunakan "kekuatan klinikal" jenis antiperspirant dan masih, anda berpeluh terlalu banyak di kawasan pangkal paha anda, maka saya rasa ia adalah tinggi-kali anda mendapatkan bantuan perubatan dari doktor kulit anda. Kemungkinan, ia akan memberikan anda satu lagi kekuatan antiperspirant klinikal untuk sekali dan untuk semua, mengurangkan keadaan anda peluh berlebihan di pangkal paha.

Jangan sekali-kali menggunakan minyak wangi atau cologne untuk membuat diri anda bau yang baik. Ia hanya akan memburukkan lagi keadaan dengan menggabungkan bau hiperhidrosis anda dengan aroma minyak wangi atau cologne anda. Atau lebih teruk lagi, ia juga mungkin menyebabkan anda beberapa reaksi alahan pada akhirnya. Benar-benar, peluh berlebihan di kawasan pangkal paha diketahui lebih berminyak daripada apabila anda berpeluh berlebihan di bahagian-bahagian badan yang lain. Itulah sebabnya terdapat kecenderungan yang lebih besar untuk mengeluarkan bau dengan peluh berlebihan di pangkal paha.

Akhir sekali, pastikan bahawa anda kehilangan beberapa berat badan anda. Kulit yang terlalu banyak atau tisu berlebihan di bahagian badan anda di mana pangkal paha anda sebenarnya boleh menyimpan yang terlindung dan dengan itu, berpeluh yang berlebihan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar